Kõneprobleemid võivad tekkida erinevas vanuses ja erinevatel põhjustel. Tänapäeva elutempo on enamasti kiire, meie ümber on palju inimesi, suhteid, informatsiooni, nõudmisi, ootusi ja pingeid. On väga individuaalne, kuidas keegi sellega toime tuleb. Mõned kõneprobleemid võivad ajaga ise kaduda, aga teised hoopis süveneda.

Minu jaoks on mu töös esikohal mitte kõneprobleem, vaid konkreetne klient. Inimene, kes minu poole abi saamiseks pöördub. Pean väga oluliseks head ja usalduslikku suhet. Iga klient on eriline ja inimest tundma õppides saan järjest enam arvestada tema iseloomu, meeleolu, motivatsiooni, huvide ja õpivõimega, mis muudabki meie koostöö teraapiliseks. Igale kliendile lähenemine on erinev, samuti meetodid ja materjalid, mis sageli ongi spetsiaalselt just selle kliendi jaoks koostatud.




Lisaks pean oma töös väga oluliseks koostööd nende inimestega, kellega minu klient tihedalt seotud on - lapsed või vanemad, õpetajad, teised spetsialistid või arstid. Koostöö tegemine sõltub eelkõige kliendi loast, kuid ühiselt tegutsedes on töö tõhusam ja tulemused paremad.

Kuna olen pikka aega erinevate inimestega töötanud, on mul olnud rõõm näha, kuidas nad on elus (esialgu teraapia toel, hiljem iseseisvalt) hakkama saanud. Kõige paremini mõistab inimest samasuguse probleemi või kogemusega inimene. Seepärast kasutan kliendiga kokkuleppel teraapias ka kogemusnõustamist - nt kutsun meie teraapias osalema sarnase kõneprobleemiga (nt kogeluse korral teine kogelusega inimene) praegu edukalt toimetuleva endise kliendi. Kui sarnase kõneprobleemiga inimesi on rohkem kui üks, võib õpitud oskuste ja suhtlemise harjutamiseks olla kõige enam kasu tööst väikeses grupis.




Pärast esimest kohtumist lepime kokku Sinu eesmärgid ja tegevusplaani. Pärast seda oled kõige tähtsam SINA ISE. Kõige rohkem ennast aidata (harjutada, õppida ja pingutada) saad SINA ISE. Mina juhendan ja toetan Sind rõõmuga Sinu teel seatud eesmärkide poole.